Skip to main content

5 מצלמות רשת מומלצות לשיחות וידאו ושידורים חיים

 |  יאיר מור

גיימינג הוא העתיד - לאו דווקא מפני שהרובוטים ייקחו לכולנו את העבודות ולא יהיה לנו משהו טוב יותר לעשות, אלא מפני שהוא הופך להיות זמין יותר ויותר. קונסולות ניידות עוצמתיות כמו נינטנדו סוויץ', ואפילו הסמארטפון, מחשבים ניידים עם כרטיסי מסך חזקים במיוחד, וכמובן אינסוף האפשרויות לשדרוג מחשבים שולחניים (מסכים נוספים, כרטיסים גרפיים ועוד) מצטרפים לכך שכיום המשחקים ניתנים להורדה בקלות וגורמים ליותר ויותר אנשים להתחיל לשחק ולקבל את התואר "גיימר".

ואחרי שהתחלתם לשחק, הצעד המתבקש הבא הוא כמובן לשדר את המשחקים שלכם לעולם, בדיוק כמו שאתם מעלים תמונה של כל ארוחה לאינסטגרם וסטטוסים עם הגיגים לא מקוריים לפייסבוק. לא מעט אנשים עשו מזה קריירה - ומספיק אם נזכיר כאן את הגיימרים דניאל מידלטון, אוון פונג, מארק פישבאך (מארקיפלייר) ופליקס שלברג (פיודיפיי), שהערוצים שלהם ביוטיוב זכו לעשרות מיליוני עוקבים, וב-2017 כל אחד מהם הרוויח יותר מ- 10 מיליון דולר, מה שמיקם אותם ברשימת עשרת היוטיוברים המרוויחים ביותר.

אז אומנם המקצוענים האלה משתמשים בדרך כלל במצלמות מקצועיות במאות ואלפי דולרים לשידורי המשחקים שלהם, אבל אחרי שעזרנו לכם לבחור מיקרופון בתקציב הגיוני כדי שהצופים יוכלו להבין אתכם, הפעם נעזור לכם למצוא מצלמת רשת טובה יותר מזו המובנית במחשב הנייד (או מזו שיושבת במגירה של אבא ואמא מעידן שיחות הוידאו בסקייפ), שתעזור לכם להיראות ייצוגיים מבלי להוציא אלפי שקלים. דרך אגב, למרות שקיימות כיום מספר מצלמות רשת באיכות 4K, בכתבה הזו לא ניגע בהן, מאחר שהמחירים הגבוהים והצורך ברוחב פס משמעותי מאוד כדי להשתמש בהן (שגם בא על חשבון רוחב הפס של שידור המשחק) הופכים אותן לפחות רלוונטיות. בנוסף, המצלמות בכתבה זו מתאימות גם לשימושים אחרים מלבד לייבים ביוטיוב או בטוויץ', והן יכולות לשמש אתכם גם לשיחות סקייפ עם המשפחה או עם שותפים עסקיים שנמצאים בארץ ובחו"ל.

לוג'יטק Logitech HD Pro Webcam C920

המצלמה הזו של היצרנית המוכרת ביותר בתחום היא שם דבר, ונמכרת לפחות מאז 2012. יש לה עדשה של קארל זייס, מיקרופונים סטריאופוניים, חיבור לחצובה ותופסן מתכוונן שנתפס טוב על מסך המחשב. ולא משנה אם הוא נייד או נייח. היא מצלמת ברזולוציות Full HD 1080P ו- 720P ב- 30 פריימים לשנייה, יש לה מיקוד ותיקון צבעים אוטומטיים ושדה הראייה שלה הוא 78 מעלות. אומנם, בשנים האחרונות היא זכתה לשני חידושים - דגם C930e עם שדה צילום רחב של 90 מעלות וזום עד 4x, ודגם C922 עם איכות וידאו משופרת ותמיכה ב- 60 פריימים לשנייה ברזולוציית 720P ובמחיקת רקע - אבל לדעת רוב המשתמשים שני השדרוגים הללו לא מצדיקים את המחירים הגבוהים. דרך אגב, בעבר עשינו לכם סקירת וידאו על ה- Logitech C920 HD PRO.

את ה- C920 אפשר להשיג ב- 61 דולר מאליאקספרס, או ב- 330 ש"ח מ- KSP.

לרכישת Logitech C920 מאתר KSP

לרכישת Logitech C920 מאליאקספרס

מצלמת רשת לוג'יטק Logitech C920

Logitech C920

מיקרוסופט Microsoft LifeCam Studio

מצלמת הרשת באיכות FullHD של מיקרוסופט ותיקה עוד יותר מזו של לוג'יטק, ונמכרת כבר משנת 2010. מלבד עיצוב שונה מאוד, היא דומה מאוד למתחרה העיקרית שלה. גם היא מצלמת וידאו ברזולוציות 1080P ו- 720P ב- 30 פריימים לשנייה, כוללת מיקוד ואיזון צבעים אוטומטיים וחיבור לחצובה. יש לה זום דיגיטלי x3 בוידאו, שדה ראייה של 75 מעלות ומיקרופון בודד.

חשוב לציין כי עם הוותק בא גם המחיר - לדעת רבים, איכות הוידאו של הדגם הזה לא משתווה לזו של C920 ושאר המצלמות המודרניות יותר, ומספר אתרי גיימינג אף המליצו לבחור את דגם LifeCam HD3000 של מיקרוסופט, המצלמת ברזולוציית 720P בלבד, אך נחשבת למצלמה הטובה ביותר ברזולוציה זו. אפשר להשיג אותה מאמזון ב- 59.85 דולר, או מ- KSP ב- 319 ש"ח.

לרכישת Microsoft LifeCam Studio מאתר KSP

מצלמת רשת מיקרוסופט Microsoft LifeCam Studio

Microsoft LifeCam Studio

רייזר Razer Kiyo

המצלמה החדשה ביותר ברשימה הושקה לפני שנה בלבד, ועל הנייר יש לה רק שני גימיקים בנוסף לתכונות של שתי המצלמות הוותיקות יותר. תמיכה בקצב של 60 פריימים לשנייה ברזולוציית 720P וטבעת נורות LED סביב המצלמה, המספקת תאורה בעוצמה של 10LUX וטמפרטורה של 5,600 קלווין (לבן יותר מרובן המוחלט של נורות הלד LED הביתיות בשוק). בפועל, רוב המשתמשים מתלוננים שטבעת התאורה חלשה מדי, ומלבד לאזן את התאורה על הפנים ולמנוע צלליות (למשל מתחת לעיניים) היא לא עושה הרבה. עם זאת, מה שכולם שמו לב אליו במצלמה הזו הוא שהצבעים בה עשירים במיוחד לעומת מצלמות רשת אחרות. מלבד זאת, זווית הצילום שלה היא 81.5 מעלות והיא כוללת כמובן מיקוד ותיקון צבעים אוטומטיים. אם כי גם בהם רוב הנסיינים המליצו לא להשתמש, אלא לבצע את כל הכיוונונים באופן ידני בתוכנה דרכה אתם משדרים. מחירה של המצלמה הזו כ- 79.99 דולר באמזון, ו- 445 שקלים באייבורי.

לרכישת Razer Kiyo מ- KSP

לרכישת Razer Kiyo מאייבורי

לרכישת Razer Kiyo מאמזון

מצלמת רשת רייזר Razer Kiyo

Razer Kiyo

AUSDOM / TECKNET 1080P

המצלמה הזו, שנמכרת באתרי הקניות השונים תחת לפחות שני מותגים שונים במחיר של פחות מ- 30 דולר, נראית במבט ראשון כמו חיקוי סיני זול ל- LifeCam Studio של מיקרוסופט, אבל לפי רוב הדעות היא דווקא חיקוי לא רע בכלל. צילום איכותי למדי ברזולוציית 1080P בקצב של 30 פריימים לשנייה ומיקוד ידני, כך שאין תירוץ לא להשתמש בתוכנה דרכה אתם משדרים כדי למקד את התמונה ידנית. החיסרון העיקרי של המצלמה הזו הוא הבסיס שלה, שלא כולל אפשרות לחיבור לחצובה, ומספר משתמשים התלוננו כי הוא לא נסגר בצורה יציבה מספיק על המסך, כך שתזוזה לא נכונה של אוויר עלולה לגרום למצלמה לאבד שיווי משקל וליפול על המקלדת.

לרכישת TECKNET 1080P מאליאקספרס

מצלמת רשת AUSDOM 1080P

AUSDOM 1080P

Logitech BRIO ULTRA HD PRO WEBCAM

המצלמה הזו היא היקרה ביותר בכתבה הזו, והסיבות לכך ברורות - זו לא רק מצלמת רשת איכותית מאוד ברזולוציית 4K בקצב של 30 פריימים לשנייה או ברזולוציית 1080p בקצב של 60 פריימים לשנייה, אלא יש לה גם יכולת להתמודד עם תנאי תאורה קשים וגם עם טכנולוגיה להחלפת רקע כאשר עובדים עם מסך ירוק. בנוסף לזה היא מציעה תמיכה ב- HDR, צילום בזווית של 90 מעלות, פוקוס אוטומטי, חיישן אינפרא אדום לזיהוי פנים (באמצעות תוכנות זיהוי פנים תומכות כמו Windows Hello), מגיעה עם שני מיקרופונים מובנים עם ביטול רעשים, זום דיגיטלי x5 (רק כאשר מצלמים ברזולוציית Full HD) וכל זה ב- 930 ש"ח.

לרכישת Logitech BRIO ULTRA HD PRO WEBCAM מ- KSP

לרכישת Logitech BRIO ULTRA HD PRO WEBCAM מאייבורי

 מצלמת רשת 4K Logitech BRIO ULTRA HD PRO WEBCAM

Logitech Brio 4K Ultra HD Webcam

לסיכום, מצלמות רשת, בניגוד לרוב המכשירים האחרים, לאו דווקא יותר טובות ככל שהן יותר חדשות, אך כן כוללות יותר אפשרויות. השאלה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא האם האפשרויות החדשות הללו נחוצות לכם. אנו ממליצים לבדוק את המחיר הסופי של המוצר לאחר משלוח ומיסים. ייתכן ותצטרכו לשלם מיסים נוספים.

גילוי נאות - אנו מקבלים עמלה על כל רכישה שתבצעו באתרים המוצגים בכתבה זו, אך העמלה הזו אינה מייקרת את המוצר. בנוסף לכך, היא תורמת להתפתחות האתר.

| אולי יעניין אותך גם


 



הצטרפו אל +900 גולשים, המקבלים עדכונים שוטפים על תוכן עדכני ובלעדי של חדשות, מדריכים וסיקורים למחשבים ולסלולר