Skip to main content

עושים סדר: כך תבחרו את כרטיס המסך המתאים ביותר עבורכם ב- 2020

 |  טוני מלינקוביץ'

אם אתם מתכננים לקנות או לבנות מחשב גיימינג חדש, אתם עשויים לגלות שבעבור משחקים רבים לכרטיס המסך יש תפקיד חשוב יותר מאשר למעבד. יחד עם זאת, לא תמיד פשוט לבחור כרטיס מסך. יש לא מעט פרמטרים שצריכים להתייחס אליהם לפני שבוחרים כרטיס מסך - החל מהמאפיינים של מסך המחשב, דרך התקציב ועד למשחקים שבהם תשחקו. על מנת לפשט את תהליך הקנייה של כרטיס המסך, ריכזנו עבורכם כמה טיפים, המלצות והסברים על המושגים החשובים ביותר בעולם כרטיסי המסך.

מתחילים עם הטיפים

לאחר שבדקנו וחקרנו על תחום כרטיסי המסך והוספנו קצת מהניסיון שלנו, ריכזנו עבורכם מספר טיפים בסיסיים שיעזרו לכם למצוא את כרטיס המסך הטוב ביותר עבורכם.

אל תזנחו את המעבד: חשוב מאוד למצוא את האיזון בין המעבד לכרטיס המסך. אם תשקיעו את רוב התקציב שיש ברשותכם רק על אחד מהם, אתם עלולים ליצור צוואר בקבוק שיגרום לנפילות FPS בזמן משחק.

התאימו את כרטיס המסך למסך: בעוד שרוב כרטיסי המסך יעשו עבודה טובה ברזולוציית Full HD או במספרים 1920x1080, עבור רזולוציות גבוהות יותר כמו 1440p ו- 4K תצטרכו לרכוש כרטיסי מסך חזקים יותר.

קצב הרענון של המסך: במידה ויש ברשותכם מסך בעל קצב רענון של 120Hz ומעלה, אנו ממליצים לשלב כרטיס מסך חזק המסוגל להפיק כמות זהה של FPS, וזאת על מנת לנצל בצורה מיטבית את המסך במשחקים. למשל, שילוב של מסך כמו ה- VG248Q יחד עם ה- GTX 1650 לא יהיה אידיאלי, אך אם נשלב את ה- VG248Q עם ה- RX 5700XT, תוכלו להפיק את המירב מהמסך ומכרטיס המסך.

ספק כוח ומארז מתאימים: כאשר קונים כרטיס מסך חדש, חשוב לוודא כי ספק הכוח הקיים הוא איכותי ומתאים לכרטיס המסך. מומלץ גם לבדוק באתר היצרנית של כרטיס המסך אילו חיבורים הוא צריך ומה ספק הכוח המומלץ עבורו. חשוב גם לוודא כי יש מספיק מקום ואוורור במארז.

השוואת מחירים: כאשר אתם רוכשים כרטיס מסך מדגם מסוים, כמו למשל, כרטיס מסך מסדרת ה- ROG Strix של ASUS, מומלץ להשוות מחירים בין החנויות השונות ובין הסדרות השונות, ייתכן ותמצאו מחיר משתלם יותר בחנות אחרת או בסדרה אחרת.

בדרך כלל, מספיק רק כרטיס מסך אחד: אם אתם גיימרים, מערך כרטיסי מסך (SLI) לא יפיק יותר מידי תועלת עבורכם ולא יכפיל את הביצועים. בנוסף לכך, המחיר של שני כרטיסי מסך וספק כוח מתאים יהיה גבוה במיוחד וזו פשוט תהיה השקעה לא משתלמת במיוחד.

חיבור שני כרטיסי מסך למחשב

מה כדאי - AMD או Nvidia

שתי החברות הללו הן המפתחות היחידות שיש כיום בשוק כרטיסי המסך והגישות שלהן הן מעט שונות: Nvidia מתרכזת בכרטיסי מסך עתירי ביצועים ושילוב של טכנולוגיות מתקדמות כמו RTX Ray Tracing, ולעומתה, AMD מתרכזת בלייצר כרטיסי מסך בעלי תמורה גבוהה למחיר כאשר בשלב הזה, AMD לא חשפה עדיין כרטיס מסך לשוק הגבוה (High End).

קיימות לא מעט שמועות וסטיגמות על כרטיסי המסך של AMD, כמו זאת שאומרת שהם נוטים להתחמם יותר, או שהם לא יציבים כל כך, ובאופן כללי שיש להימנע מהם בכל מחיר. השמועות האלה שייכות לעבר הרחוק של החברה. כיום, AMD מציעה חלופות זולות ומשתלמות יותר לחלק מכרטיסי המסך של Nvidia.

לצערנו, אין בידינו תשובה חד משמעית על השאלה "האם כדאי לקנות כרטיס מסך של Nvidia או של AMD ?". הבחירה תלויה בתקציב ובמבחר הדגמים הקיים בחנויות, ואלו כמובן משתנים כל הזמן. כן נציין, כי במידה וקיים ברשותכם מסך שמציע תמיכה בטכנולוגיית G-Sync עדיף לשלב אותו עם כרטיס מסך של Nvidia, ולהיפך - אם יש ברשותכם מסך שמציע תמיכה בטכנולוגיית FreeSync, עדיף לשלב איתו כרטיס מסך של AMD.

הירוקים מול האדומים - דגמים פופולריים שיש כיום בשוק כרטיסי המסך

בטבלה הבאה נציג את דגמי כרטיסי המסך הקיימים בשתי החברות - Nvidia (הירוקים) ו- AMD (האדומים), לאיזה קהל כל אחד מהם פונה ולאלו שימושים הם מתאימים:

כרטיסי מסך של Nvidia כרטיסי מסך של AMD דירוג שימושים מומלצים
Nvidia GeForce GT 1030 AMD Radeon RX 550 הזולים ביותר ביתי/משרדי - אינטרנט, אופיס וכו'
Nvidia GeForce GTX 1650 Super, Nvidia GTX 1650, Nvidia GTX 1060, GTX 1050 Ti ,GTX 1050 AMD RX 590, RX 580, RX 570, RX 560, AMD Radeon RX 5500 XT 4GB/8GB תקציביים (רמה מעל הזולים ביותר) גיימינג בסיסי בלבד (משחקים על הגדרות נמוכות)
Nvidia GeForce GTX 1660 Ti, GTX 1660 super, GTX 1660, Nvidia GTX 1070 Ti, GTX 1070, RTX 2060 Super, GTX 1080, RTX 2060 AMD RX Vega 56, RX 5700,
AMD Radeon RX 5600 XT
דגמי ביניים מתאימים לרוב הגיימרים וגם ליוצרי תוכן (עריכת תמונות ווידאו) 
Nvidia RTX 2070 Super, RTX 2070, RTX 2060 Super, RTX 2060; AMD Radeon RX 5700 XT, RX 5700. Nvidia GTX 1080 Ti, GTX 1080 AMD Radeon VI, RX Vega 64,
RX 5700XT

דגמי שוק גבוה (High End)

גיימינג ברמה גבוהה -מיועדים למסכים ברזולוציות גבוהות עם קצבי רענון גבוהים 
Nvidia RTX 2080 Ti, RTX 2080 Super דגמי פרימיום  גיימינג "כבד" ברזולוציית 4K ועריכת וידאו ותמונות ברמה גבוהה 

מושגים הקשורים לכרטיסי המסך

מכיוון שאנו יודעים שהמושגים הקשורים לעולם  כרטיסי המסך הם קצת קשים להבנה למי שלא בא מהתחום, החלטנו להסביר על כמה מהמושגים החשובים:

כמות זיכרון: זהו ללא ספק פרמטר חשוב במיוחד בבחירת כרטיס מסך - ככל שהרזולוציה שבה תשחקו תהיה גבוהה יותר, כך גם תצטרכו יותר זיכרון בכרטיס המסך. אנו ממליצים לקנות כרטיס מסך עם לפחות 4GB או 6GB. הזיכרון של כרטיס המסך הוא למעשה ה- "RAM הפרטי שלו". מאחר וכרטיס המסך צריך לקבל מידע כמו טקסטורות וכדומה במהירות רבה, וגישה לזיכרון ה- RAM במחשב לוקחת זמן רב, יצרניות הכרטיסים הוסיפו לכרטיס המסך זיכרון מובנה משלו.

גודל: חשוב מאוד לבדוק את המידות של כרטיס המסך - עובי, גובה ואורך, שכן, לא ניתן להכניס לכל מארז את כל כרטיסי המסך הקיימים בשוק. ישנם לא מעט מארזים צפופים שבהם כרטיסי מסך מסוימים לא יוכלו להיכנס למארזים שונים.

TDP: הפרמטר הזה הוא מדד המתאר את פליטת החום של כרטיס המסך וכן גם את ההספק החשמלי שלו. כאשר אתם רוכשים כרטיס מסך, בדקו את ה-TDP שלו וודאו כי ספק הכוח שלכם יכול לספק הרבה יותר חשמל - זאת לצורך מרווח הביטחון וגם כמובן לרכיבים הנוספים במערכת.

חיבורי חשמל: רוב כרטיסי המסך מגיעים עם חיבורי חשמל מסוג 6pin ו- 8pin ושילובים ביניהם. חשוב מאוד לוודא כי לספק הכוח יש את הכבלים המתאימים. אנו ממליצים להימנע מחיבור של מתאמים לחיבורי החשמל של כרטיס המסך מפני שהם עלולים לגרום לנזקים.

חיבור חשמל של כרטיס מסך

חיבורי וידאו: אחד הדברים החשובים ביותר הוא חיבורי התצוגה של כרטיס המסך. בידקו אם לכרטיס המסך שאתם מתכוונים לרכוש יש את החיבורים הדרושים לכם, כמו: HDMI, Display Port, DVI וכו'.

תדר ליבה: זהו פרמטר שיש לקחת בערבון מוגבל. 1MHz בכרטיס מסך מסדרת RTX 20XX ייתן ביצועים שונים מ- 1MHz של כרטיס מסך מסדרת GTX 10XX למשל. ככל שתדר השעון הוא גבוה יותר, כך הביצועים של כרטיס המסך אמורים להיות טובים יותר אך את ההשוואה של התדר יש לעשות אך ורק בין כרטיסי מסך מאותה הסדרה/ארכיטקטורה.

כמות הליבות: בדומה לתדר הליבה, יש להסתכל על כמות הליבות בערבון מוגבל ולבצע השוואה של כמות הליבות אך ורק בין כרטיסי מסך מאותה הסדרה/ארכיטקטורה. גם כאן, ככל שיש יותר ליבות, הביצועים אמורים להיות טובים יותר.

ליבות RT וליבות Tensor: סוגי הליבות הללו קיימים רק בכרטיסי המסך של Nvidia ורק בדגמים האחרונים שלה. ליבות ה- RT אחראיות על האפקטים הקשורים ל- Ray Tracing וככל שיש יותר מהן, כך ביצועי ה- Ray Tracing יהיו טובים יותר. ליבות ה-Tensor הן ליבות ייעודיות ליישומי בינה מלאכותית ורלוונטיות לגיימרים המשתמשים ב- DLSS וב- DLSS 2.0. גם במקרה הזה, ככל שיש יותר ליבות כך הביצועים יהיו טובים יותר.

כרטיסי מסך פופולריים למשחקים ברזולוציית Full HD 1080p

הרזולוציה הפופולרית ביותר כיום היא Full HD, ורוב הגיימרים המתחילים וגם המתקדמים מסתפקים בה. לכן גם גיימרים רבים מחפשים כרטיסי מסך ש- "יסחבו" בצורה טובה משחקים ברזולוציה הזו. על מנת להקל עליכם בחיפושים, הכנו עבורכם רשימה עם מספר דגמים פופולריים המתאימים לגיימינג ברזולוציה הזו.

אם אתם מחפשים כרטיס מסך שהוא יחסית זול עבור רזולוציית 1080p וקצב רענון של 60Hz, אז ה- GTX 1660 Super של Nvidia יעשה עבודה טובה עבורכם. כרטיס המסך הזה מספק ביצועים מעולים ברזולוציית 1080p בלי לעשות לכם חור בכיס.

לאלה מכם שמעוניינים לשחק ברזולוציית 1080p בקצב רענון של 144Hz, אנו ממליצים לכוון ל- AMD Radeon RX 5700XT או ל- RTX 2070 Super של Nvidia. שני כרטיסי המסך הללו הם יקרים יותר ביחס ל- GTX 1660 Super אך הם מסוגלים לספק ביצועים גבוהים יותר. ואם כבר מדברים על גיימינג ב- 1080p, אז מעבדים כמו ה- Ryzen 5 3600 או ה- i5-10400F יכולים להיות להשתלב טוב עם כרטיסי המסך שציינו.

כרטיסי מסך פופולריים למשחקים ברזולוציית 4K

רזולוציית 4K היא פחות רלוונטית לרוב הגיימרים. למעשה, אחוז הגיימרים המשחקים או מתכוונים לשחק ברזולוציית 4K הוא נמוך במיוחד. יחד עם זאת, אין יותר מידי אפשרויות בכל הנוגע לבחירת כרטיס מסך - עבור גיימינג ב- 4K, אנו ממליצים על דגם הדגל של חברת Nvidia, ה- Nvidia GeForce RTX 2080 Ti, זהו הכרטיס החזק ביותר שיש כיום בשוק הגיימינג. עבור גיימינג ברזולוציית 4K, כדאי גם להצטייד במעבד עוצמתי כמו ה- Ryzen 7 3700X או ה- i7-10700K.

לסיכום, יש לא מעט כרטיסי מסך בשוק הגיימינג, גם של Nvidia וגם של AMD, ובגלל זה יש גם לא מעט פרמטרים והמון מידע טכני שעשוי לבלבל גיימרים רבים בעת רכישת כרטיס מסך חדש. בכתבה זו, הצגנו את הפרמטרים חשובים ואת כרטיסי המסך הפופולריים כיום.

מאחר והביצועים משתנים בכל פעם שיש עדכון דרייברים, או עדכונים הקשורים למערכת ההפעלה והמשחקים, לא הוספנו מידע אודות ה- FPS שכרטיסי המסך יכולים להפיק במשחקים הפופולריים כיום.

| אולי יעניין אותך גם


 



הצטרפו אל +900 גולשים, המקבלים עדכונים שוטפים על תוכן עדכני ובלעדי של חדשות, מדריכים וסיקורים למחשבים ולסלולר