Skip to main content

האיחוד האירופי: כל היצרניות יהיו חייבות לעבור לחיבור USB-C עד 2024

 |  Yossi Demri

האיחוד האירופי הודיע כי הגיע להסכם סופי בנוגע למועד המחייב יצרניות לעבור ממחברי טעינה מסוגים שונים למחבר אחד סטנדרטי לכל מכשירי האלקטרוניקה. תהליך החקיקה נמשך כמעט עשור וסוף סוף הגיע לסיומו.

החל מחודש אפריל 2024, יצרניות אשר מייצרות טלפונים ניידים, טאבלטים, מחשבים ניידים, קונסולות ניידות, מצלמות דיגיטליות, אוזניות ורמקולים יצטרכו לעבור לחיבור ה- USB-C שייחשב כסטנדרט. מכשירים שיגיעו עם מחבר אחר לא יקבלו אישור להימכר באירופה.

מכשירים קטנים כמו צמידי כושר ושעונים חכמים למשל, יקבלו פטור מהאיחוד מפני שלרובם לא ניתן להוסיף חיבור USB-C.

לפי האיחוד, בזכות החקיקה הצרכנים יוכלו לחסוך כ- 250 מיליון יורו על מטענים, כבלים ומתאמים מיותרים, שאותם הם בדרך כלל רוכשים כדי להטעין את המכשירים שלהם. החקיקה תביא לשינויים משמעותיים גם בגזרה של איכות הסביבה - היא תפחית כ- 11,000 טון של אשפה אלקטרונית.

לפני מספר שבועות מארק גורמן, כתב טכנולוגי ותיק באתר בלומברג דיווח כי אפל כבר החלה לערוך מספר ניסויים והוסיפה לדגמי אייפון (iPhone) שונים מחבר USB-C. אפל טענה בעבר כי החקיקה תפגע בפיתוחים חדשים בתעשייה, אך הטענה הזו לא השפיעה על האיחוד שהסביר כי החקיקה גמישה ומאפשרת לבצע התאמות לחיבורים חדשים.

האיחוד גם ידרוש מהיצרניות לציין באופן ברור על אריזות המוצרים האם הם מגיעים עם מטען או לא. בעתיד, האיחוד האירופי מתכנן גם לקבוע סטנדרט אחיד גם לטעינה אלחוטית, אך זה ייקח קצת זמן.

קרדיט תמונה: PIXABAY

| אולי יעניין אותך גם


 



הצטרפו אל +900 גולשים, המקבלים עדכונים שוטפים על תוכן עדכני ובלעדי של חדשות, מדריכים וסיקורים למחשבים ולסלולר