Skip to main content

שיווק העסק באמצעות הודעות SMS: למה צריך את זה ואיזו מערכת מומלצת

 |  מיכל אברמוביץ'

בין אם אתם משווקים את העסק שלכם או מקדמים תוכנית שותפים, להודעות הטקסט יש מגוון יתרונות שיכולים לסייע בשיווק אפקטיבי יותר. במאמר זה נסביר מה העסק שלכם ירוויח מזה ואיך לעשות את זה כמו שצריך. דמיינו לעצמכם יום שלם הרחק מהסמראטפון שלכם.. בוקר נטול ווטסאפ, צהריים ללא פייסבוק או אינסטגרם ובלי היכולת להתכתב, לצלצל ולהתעדכן בכל רגע. קשה, נכון ? אין ספק שהסמארטפונים הם חלק בלתי נפרד מחיינו וגם מהחיים של הלקוחות הקיימים והלקוחות הפוטנציאליים שלנו.

אחת מהדרכים למינוף הקשר החזק שיש בין אנשים לסמראטפונים שלהם היא שיווק באמצעות הודעות SMS. כיום יש מגוון מערכות המאפשרות להפיץ הודעות לכל הלקוחות בקלות ועם תוצאות מרשימות במיוחד.

מה היתרונות של ניהול קמפיין הודעות סמס SMS

- גישה קלילה לקהל: בעולם המערבי, הסמארטפונים הם חלק בלתי נפרד מהחיים. תוכלו להגיע ישירות לכף היד של כל לקוח ולהפיץ מסרים בבת אחת.

- יצירת קשר מותאם אישית: תוכלו לנצל את ה- SMS להפצת הודעה פורמלית, אבל רבים בוחרים לנצל את המעמד האינטימי הזה כדי לכתוב פנייה אישית שמנוסחת ישירות ללקוח ויכולה לשלב את שמו במסר.

- קמפיין אפקטיבי עם החזר השקעה: גם משווקים שעובדים עם תוכנית שותפים (אפילייט) וגם עצמאים שמקדמים את העסק שלהם או מוצרים מסוימים מדווחים על החזר השקעה מרשים. עלות הפצת קמפיין SMS היא נמוכה יחסית לשיטות שיווק אחרות, ואם מנצלים את הפלטפורמה הזאת בצורה נכונה, הרווח יכול להיות אדיר.

איך עושים את זה נכון ? יצירת קמפיין SMS שישרת את העסק שלכם

- בחירת שפה מתאימה: חנות אופניים תשלח SMS שונה מקוסמטיקאית וכן מתכנית שיווק שותפים שפונה לקהל יעד מרחבי העולם. חשוב להבין איזו שפה הכי מתאימה לקהל היעד של ה- SMS שאתם מפיצים. העובדה שההודעה מתקבלת בסמארטפון האישי של הלקוח הופכת את המעמד ליותר אינטימי ופחות פורמלי, לכן כדאי לדייק בסוג המסר שאנחנו מעבירים ללקוח ולגרום לו להרגיש שאנחנו מבינים אותו.

לפרטים נוספים אודות מערכת ה- SMS של ActiveTrail

קוד קופון 10% הנחה המתאים לכל החבילות: y4pc

- הנעה לפעולה: זה לא משנה כמה הסמס שהפצנו כתוב טוב, וגם לא כמה השירות שאנחנו משווקים או המוצר בתוכנית השותפים משובחים - אם ההודעה שלנו לא משלבת הנעה אפקטיבית לפעולה, הנקודה מתפספסת ולא נגיע לתוצאה הרצויה. חשוב לשלב במסר הנעה לפעולה שתהיה מושכת ומותאמת למה שאנחנו מציעים. 

- הזדהות: זה מהותי שהנמנעים שלנו יבינו ממי הגיע המסר, איך אפשר לחזור כדי לקבל פרטים נוספים או לרכוש את המוצר ומה ההקשר הרחב של ההודעה. שימו לב שההודעה שלכם כוללת את כל המידע החיוני הזה, וזאת על מנת שתפיקו ממנה את המיטב.

מדוע SMS יכול להיות אפקטיבי לשיווק שותפים

אם אתם פועלים בשיטת שיווק השותפים אתם בוודאי שואפים ליצור רווח מקסימלי משיווק של מוצרים או שירותים מסוימים. מילת המפתח שמפתה רבים לתחום שיווק השותפים היא "רווח פסיבי", ואכן, השאיפה היא לצמצם את העבודה של מי שמנהל את העניינים וליצור ערוצי רווח אמינים ומדידים.

התחרות על ליבו של הצרכן היא גדולה וחריפה, קיימים היום אינספור גופים שמעוניינים למכור לו מוצרים ושירותים רבים, ואחת מהדרכים להשיג יתרון תחרותי היא באמצעות שיווק חכם. המנטורים של שיווק השותפים ממליצים להשתמש בערוצי פרסום רבים ובאינטגרציה של שיטות שיווק שונות לקהל היעד - זה לא משנה באיזו דרך אתם בוחרים עבור המיזם שלכם, כדאי לכם לנסות בעצמכם את הודעות ה- SMS ולראות כיצד קהל היעד שלכם מגיב אליהן.

רבים מתחום האפילייטס מקפידים לשלב קמפיין SMS בכל מהלך שיווקי שלהם ומדווחים על אחוזי פתיחה מרשימים במיוחד. גם בהודעות הטקסט, כמו בכל ערוץ שיווקי, חשוב להקפיד שהמסר לגולש יהיה ידידותי ו- "יעשה כבוד" למוצר שאתם משווקים, וזאת בכדי לשמור על המיתוג והרושם שנוצר בקרב קהל היעד.

שימוש בהודעות טקסט כחלק מתכנית השיווק הוא כלי עוצמתי, אם כי אף מומחה לשיווק לא ימליץ לכם לבסס את כל מערך השיווק על כלי אחד בלבד, נהדר ואפקטיבי ככל שיהיה. אז מה עושים ? קיימים שלל כלים שיווקיים שתוכלו להשתמש בהם כדי לקדם את המוצרים או השירותים שלכם, אחד מה- "קלאסיים" שביניהם שלא דורש הוצאות עתק הוא הדיוור, או הניוזלטר כפי שרבים מכנים אותו. אתם מוזמנים לבדוק איזו מערכת מתאימה לצרכים שלכם, אנחנו דאגנו להשוות בין המערכות הפופולריות לדיוור כיום כדי להפוך את הבחירה שלכם לקלילה ומהירה יותר. אם אתם לא ממהרים, אתם מוזמנים לקרוא גם את ההשוואה שעשינו בין שתי מערכות הדיוור המועדפות עלינו - ActiveTrail מול MailerLite.

אילו מסרים מומלץ להפיץ באמצעות הודעות טקסט

כולנו כבר קיבלנו לנייד הודעות בסגנון "מבצע! מבצע! מבצע!" שמדווחות על סייל ומאיצות בנו לרוץ ולשלוף את כרטיס האשראי שלנו, אבל אילו עוד מסרים אפשר לקדם באמצעות סמסים ?

- הודעה על שירות או מוצר חדשים: לא חייבים להודיע רק על מבצעים, אלא לספר על חידושים מרגשים בעסק. טיפ למתקדמים: קישור מוצר\שירות לאירועים אקטואליים יכול "לחמם" את קהל היעד ולעורר את סקרנותו.

- הזמנה לאירוע מיוחד: בין אם אתם יוזמים ערב לקוחות או רוצים למשוך עוד קהל לוובינר Webinar שאתם מקיימים, ה- SMS יכול לסייע לכם בהשגת המטרה.

- הענקת ערך ועניין ללקוחות: שימוש זה בהודעות הטקסט הוא פחות נפוץ, אבל עדיין קיים. אחת מהדרכים העיקריות לחיזוק הקשר עם קהל היעד שלכם היא באמצעות ערך. אחת מרשתות הקניונים בישראל ידועה בזכות ההודעות שלה שמקשרות לשאלוני אישיות משעשעים, שנועדו לבדר את קהל היעד ולהעמיק את הקשר איתו. אין ספק שחשוב להישאר בתודעת הלקוח וזו אחת מהדרכים להשיג את המטרה הזו.

ActiveTrail - המערכת שתסייע לקדם את העסק שלכם באמצעות שליחת SMS

חברה ששלחנו באמצעותה אס אם אסים בהצלחה ובקלות, היא אקטיב טרייל. זוהי חברה חובקת עולם, בעלת שורשים ישראליים, שמציעה מערכת בשם Active SMS - המערכת מאפשרת לשלוח הודעות טקסט ישירות מהמחשב, בממשק ידידותי ופשוט לתפעול. מה שמפתה במיוחד הוא הנתונים שמציגה החברה - לדבריהם, לפחות 90% מהנמנעים יקראו את ההודעות שתשלחו דרכה באופן מיידי.

גם אם אתם מנהלים תכנית שיווק שותפים מסועפת או עומדים בראש עסק גדול, תוכלו לשמור על הסדר והנוחות באמצעות ניהול רשימות תפוצה. תוכלו להפיץ מסרים שונים לקבוצות שונות, ולשלוט לחלוטין ברשימות הנמנעים. חשבו לעצמכם על המיקוד, ההתאמה האישית והאפקטיביות שיהיו למסרים שמותאמים לקהלי יעד שונים ומגיעים אליהם ישירות למכשיר האישי.

בזכות העובדה שמדובר בחברה שמציעה מערכת מקיפה לשיווק העסק, תוכלו לנהל ממקום אחד את מכלול פעולות השיווק שלכם. רבים ממליצים לשלב הודעות SMS בדיוור רלוונטי ללקוחות החברה, תוכלו גם ליצור עמוד נחיתה שאליו יקשר ה- SMS, הכל מאותו המקום ובממשק נוח.

להפיץ מסר לעשרות אלפי נמענים בדקות ספורות

המערכת של אקטיב טרייל מאפשרת לנהל את רשימות התפוצה ביעילות:

- ניהול נמענים: הוספה והעלאה של נמענים בצורה פשוטה ובמבחר שיטות, בהתאם למה שנוח לכם.

- ארגון: תוכלו לערוך ולארגן את הנמענים שלכם בקבוצות דיוור שונות כדי שהמסר יהיה מדויק ואפקטיבי.

- ניהול תהליכים אוטומטיים: ניתן לתזמן קמפיין SMS אוטומטי שיוכל להפיץ את המסר שלכם בדרך ובתזמון הכי אפקטיביים לעסק שלכם.

כמה זה עולה לנו

כפי שציינו, קמפיין SMS נחשב לאחד מהאפיקים בעלי ה- ROI (החזר השקעה) הגבוה ביותר. ברוב המערכות שבדקנו, המחירים נגישים ומאפשרים לנהל קמפיין כזה בקלות, אתם מוזמנים להתרשם מהמחירים של אקטיב טרייל כדי להבין עד כמה:

- חבילת 500 הודעות: 56 ש"ח.

- חבילת 1,000 הודעות: 98 ש"ח.

- חבילת 3,000 הודעות: 270 ש"ח.

- חבילת 5,000 הודעות: 319 ש"ח.

- חבילת 10,000 הודעות: 540 ש"ח.

החברה מציעה התנסות בחינם, ללא צורך בכרטיס אשראי, כך שתוכלו להבין בדיוק מה אתם מקבלים ואיך זה עובד, עוד לפני שתתחייבו להוצאה כלשהי.

בין אם תבחרו לעבוד עם המערכת שאנחנו בדקנו והמלצנו עליה במאמר הזה או אם תבחרו לעבוד עם מערכת אחרת, אל תתפשרו על אפשרות זיהוי השולח. חשוב שתוודאו בדיוק איך ההודעה שלכם תיראה ומה יהיה המזהה שלה. מערכת אקטיב טרייל מאפשרת לשלוח הודעה עם מזהה של מספר הטלפון או שם החברה\נותן השירות - כך שברור לנמען בדיוק מי ה- "אמא והאבא" של המסר מהרגע הראשון. הקפידו שההודעה שאתם שולחים תכלול את המידע הזה ואל תוותרו על כפתור ההסרה, לא רק בגלל הדרישה החוקית, אלא גם כדי להשקיע בהפצה לקהל היעד הרלוונטי שמוכן לשמוע את המסרים שאתם מפיצים. גילוי נאות.

קרדיט תמונה: PEXELS

| אולי יעניין אותך גם


 



הצטרפו אל +900 גולשים, המקבלים עדכונים שוטפים על תוכן עדכני ובלעדי של חדשות, מדריכים וסיקורים למחשבים ולסלולר